بهترین دی وی دی کنکور98

بهترین دی وی دی کنکور98 

برای کنکور98 دی وی دی بخریم یا نه؟

پرفزروش ترین دی وی دی کنکور98 پرفروش ترین موسسه دی وی دی کنکور پرفروش ترین دی وی دی آموزشی کنکور پربازدیدترین دی وی دی کنکور مناسب ترین دی وی دی کنکور98 مناسب ترین دی وی دی کنکور مفید ترین دی وی دی کنکور معرفی بهترین دی وی دی کنکور98 معایب دی وی دی های کنکور چیست؟ معایب دی وی دی های کنکور مضرات دی وی دی کنکور مزایای دی وی دی های کنکور فواید دی وی دی کنکور روش فریبنده رمزگردانی دی وی دی کنکوری رایگان دی وی دی کنکوری دی وی دی کنکورد پلاس دی وی دی کنکورد دی وی دی کنکور دیوار دی وی دی کنکور حرف اخر دی وی دی کنکور تجربی دی وی دی کنکور دی وی دی های آموزشی کنکور باعث موفقیت یک دانش آموز می شود؟ دی وی دی آموزشی بگیریم یا نه ؟ خلاصه ترین دی وی دی کنکور98 خرید بهترین دی وی دی کنکور توصیه هایی برای خرید دی وی دی کنکور تعدد موسسات منتشر کننده دی وی دی تحلیلی بر دی وی دی های کنکوری تحلیل و بررسی دی وی دی های کنکور تحلیل دی وی دی کنکور بهترین کیفیت دی وی دی های کنکور بهترین موسسه آموزشی کنکور بهترین موسسه آموزشی دی وی دی کنکور بهترین دی وی دی کنکور فیزیک بهترین دی وی دی کنکور عربی بهترین دی وی دی کنکور شیمی بهترین دی وی دی کنکور زیست بهترین دی وی دی کنکور ریاضی تجربی بهترین دی وی دی کنکور ریاضی بهترین دی وی دی کنکور دینی بهترین دی وی دی کنکور تجربی بهترین دی وی دی کنکور 97 بهترین دی وی دی کنکور بهترین دی وی دی های کنکور کدامند؟ بهترین دی وی دی های کنکور بهترین دی وی دی آموزش فیزیک کنکور بهترین دی وی دی آموزش عربی کنکور بهترین دی وی دی آموزش شیمی کنکور بهترین دی وی دی آموزش زیست کنکور بهترین دی وی دی آموزش زیست بهترین دی وی دی آموزش زبان انگلیسی کنکور کنکور بهترین استاد دی وی دی کنکور بهترین اساتید دی وی دی کنکور بررسی حرفه ای بهترین دی وی دی آموزشی کنکور برای کنکور98 دی وی دی بخریم یا نه؟ برای کنکور کدام دی وی دی را بخرم؟ برای چه درس های فیلم آموزشی بخرم؟ برای چه درس های دی وی دی آموزشی بخرم؟ برای خرید دی وی دی کنکور به چه نکاتی توجه کنیم؟ انتخاب بهترین دی وی دی های کنکور 99 انتخاب بهترین دی وی دی های کنکور 98 انتخاب بهترین دی وی دی های کنکور 1400 استفاده از دی وی دی های کنکوری و تاثیرات مثبت آن ارزان ترین دی وی دی کنکور98 آیا دی وی دی کنکور بخریم یا نه؟

مزایای دی وی دی های آموزشی کنکور

 

  • دی وی دی های کنکوری بیشتر نقش کمک کننده و سرعت دهنده جهت بالا بردن سطح کیفی آموزشی برای دانش آموزان دارد

 

  • استفاده از دی وی دی های کنکوری می تواند شما را با روش های دیگرتدریس آشنا کند بخصوص برای داوطلبانی که تمایل چندانی به حضور در کلاس های آموزشی ندارند می تواند راهکار مناسبی برای درک مطالب باشد.

 

  • از دیگر فواید استفاده از این دی وی دی ها این است که داوطلبان می توانند به طور مکرر و بدون هیچ گونه محدودیتی دی وی دی های کنکوری را بار ها و بار ها مشاهده کنند.

 

  • همچنین برای داوطلبانی که فرصت و یا هزینه کافی جهت شرکت در موسسات آموزشی را ندارند استفاده از این دی وی دی های کنکور می تواند راهکار مناسبی باشد

 

  • همچنین دی وی دی های کنکور علاوه بر بالابردن سطح مهارت داوطلبان در یادگیری هرچه بهتر مطالب موثر می باشد.البته این موضوع بستگی به نوع کیفیت آموزشی و نوع تدوین این دی وی دی ها دارد.که البته تشخیص نوع کیفی دی وی دی های کنکوری بستگی به تایید مشاوران تحصیلی و تاثیر آنها بر رتبه های برتر سال های گذشته دارد.

 

 

معایب دی وی دی های کنکور

پرفزروش ترین دی وی دی کنکور98 پرفروش ترین موسسه دی وی دی کنکور پرفروش ترین دی وی دی آموزشی کنکور پربازدیدترین دی وی دی کنکور مناسب ترین دی وی دی کنکور98 مناسب ترین دی وی دی کنکور مفید ترین دی وی دی کنکور معرفی بهترین دی وی دی کنکور98 معایب دی وی دی های کنکور چیست؟ معایب دی وی دی های کنکور مضرات دی وی دی کنکور مزایای دی وی دی های کنکور فواید دی وی دی کنکور روش فریبنده رمزگردانی دی وی دی کنکوری رایگان دی وی دی کنکوری دی وی دی کنکورد پلاس دی وی دی کنکورد دی وی دی کنکور دیوار دی وی دی کنکور حرف اخر دی وی دی کنکور تجربی دی وی دی کنکور دی وی دی های آموزشی کنکور باعث موفقیت یک دانش آموز می شود؟ دی وی دی آموزشی بگیریم یا نه ؟ خلاصه ترین دی وی دی کنکور98 خرید بهترین دی وی دی کنکور توصیه هایی برای خرید دی وی دی کنکور تعدد موسسات منتشر کننده دی وی دی تحلیلی بر دی وی دی های کنکوری تحلیل و بررسی دی وی دی های کنکور تحلیل دی وی دی کنکور بهترین کیفیت دی وی دی های کنکور بهترین موسسه آموزشی کنکور بهترین موسسه آموزشی دی وی دی کنکور بهترین دی وی دی کنکور فیزیک بهترین دی وی دی کنکور عربی بهترین دی وی دی کنکور شیمی بهترین دی وی دی کنکور زیست بهترین دی وی دی کنکور ریاضی تجربی بهترین دی وی دی کنکور ریاضی بهترین دی وی دی کنکور دینی بهترین دی وی دی کنکور تجربی بهترین دی وی دی کنکور 97 بهترین دی وی دی کنکور بهترین دی وی دی های کنکور کدامند؟ بهترین دی وی دی های کنکور بهترین دی وی دی آموزش فیزیک کنکور بهترین دی وی دی آموزش عربی کنکور بهترین دی وی دی آموزش شیمی کنکور بهترین دی وی دی آموزش زیست کنکور بهترین دی وی دی آموزش زیست بهترین دی وی دی آموزش زبان انگلیسی کنکور کنکور بهترین استاد دی وی دی کنکور بهترین اساتید دی وی دی کنکور بررسی حرفه ای بهترین دی وی دی آموزشی کنکور برای کنکور98 دی وی دی بخریم یا نه؟ برای کنکور کدام دی وی دی را بخرم؟ برای چه درس های فیلم آموزشی بخرم؟ برای چه درس های دی وی دی آموزشی بخرم؟ برای خرید دی وی دی کنکور به چه نکاتی توجه کنیم؟ انتخاب بهترین دی وی دی های کنکور 99 انتخاب بهترین دی وی دی های کنکور 98 انتخاب بهترین دی وی دی های کنکور 1400 استفاده از دی وی دی های کنکوری و تاثیرات مثبت آن ارزان ترین دی وی دی کنکور98 آیا دی وی دی کنکور بخریم یا نه؟

تعدد موسسات منتشر کننده دی وی دی

هر سال به تعداد این موسسات افزوده می شود اکثر آن ها نیز محوریت شخصی دارند و با عناوینی چون دی وی دی های آموزشی استاد (؟!) فلانی منتشر می شوند! که بسیار از فضای کنکور دور می باشد!

ارائه تکنیک های منحصر به فرد

این عبارت را شما همه جا می بینید اما آیا چنین چیزی وجود دارد؟ متاسفانه اکثر کسانی که از این عبارت یا عبارت هاش مشابه استفاده می کنند صرفا از استثناها استفاده می کنند که فقط برای برخی از سوالات جواب می دهد و برای دیگر سوالات نمی توان از آن ها استفاده کرد اما ظاهر سازی مدرس به گونه ای است که گویا این کشف بزرگ علمی باید به اسم ایشان ثبت شود و هیچ کس حتی پروفسور های دانشگاه های مطرح دنیا هم به این فرمول نرسیده اند!

نمونه تدریسی که این مدرسین می گذارند اکثرا از همین استثنا هاست و این نمونه تدریس چه در تلویزیون باشد چه در آپارات چه در هر جای دیگر فقط از یک یا چند مبحث خاص است چون می دانند که فقط در آن مبحث می توانند استثناها را بیان کنند و فقط در آن مبحث است که می توان دانش آموز را قانع کرد که دی وی دی آن مدرس یا موسسه را بخرد. حال آن که فقط برخی از مسائل و تست های کنکور با آن روش ها قابل حل هستند و اگر شما دی وی دی کامل را هم که ببینید خبری از تدریس مفهومی نیست . ولی روش درست آن است که ابتدا دانش آموز یک مبحث را از عمق جان بفهمد و حال اگر تیپ های مختلفی از آن مبحث در کنکور می آید و راه حل خاص خود را دارند آن ها را استفاده کند.

 

آیا حقیقتاً دی وی دی های آموزشی کنکور باعث موفقیت یک دانش آموز می شود و یا ترفند تبلیغاتی خاصی در این میان مطرح است؟

علیرغم وجود نمونه هایی بسیار مفید اما اندک از بسته هایی که توسط معلمین با دانش و با وجدان تدریس شده است اما درصد بسیار بالایی از مدرسین بسته های آموزشی کنکور در حرکتی زیرکانه با نمایش مثالهایی از کنکورهای سراسری، بخشی از تدریس خود را که مبتنی بر روش سازی است در معرض دید مخاطبین قرار می دهند و اغلب هم می گویند چون فرصت کوتاه است لذا ما نمی توانیم تدریس جامع خود را ارائه کنیم اما ماجرا این نیست. بلکه موضوع اساسی این است که آنها فقط چند نمونه از سؤالاتی را حل می کنند که موفق شده اند برای آن، روش سازی کنند. در واقع این مدرسین با انتخاب و حل مثالهایی خاص از کنکورهای سراسری سالهای اخیر که موفق شده اند برایش فرمولی بسازند، می خواهند به بیننده این تفکر را القا کنند که ما در دی وی دی های خود روشهایی بسیار سریع و خاص را برای حل تستهای کنکور در اختیارتان قرار داده ایم. اما وقتی داوطلب این بسته ها را تهیه می کند با یکی از این دو مسأله مواجه می شود. مسأله نخست اینکه بجز همان چند مثالی که مدرس در برنامه تلویزیونی حل کرده بود به مابقی سؤالات با روشهای معمولی ای که در هر کتاب کنکوری پیدا می شود پاسخ داده و یا تستهایی را آموزش داده که یا خودش مؤلف آنهاست و با فرمولهای روش سازی شده خودش قابل حل است و یا روش حل بخشی از تستهای کنکور سراسری را که برایشان روش سازی نموده است را تدریس کرده است.

روش سازی چیست ؟

چند سال پیش خانمی به من مراجعه کرد که چهارسال مداوم پشت کنکور مانده بود. او هر سال کلکسیونی از مشهورترین دبیران کنکور را بصورت خصوصی گرفته بود. جالب بود که ایشان می گفت من همواره در آزمونهای برگزار شده توسط این دبیران نتایج بسیار خوبی کسب می کنم اما در سر جلسه کنکور سراسری قادر به یافتن گزینه صحیح نیستم. وقتی از این خانم خواستم تا روش حل تستهای دبیران خصوصی اش را به من نشان دهد، متوجه شدم که دبیران وی با زیرکی تمام از ترفندی به نام روش سازی برای ایجاد تست استفاده کرده اند و تستهای تألیفی و سراسری ای را به او داده اند که فقط با فرمولهای خاص خودشان حل می شد.

در مورد دی وی دی های کنکور نیز همین داستان تکرار می شود. مطالبی که توسط مدّرسین این بسته ها آموزش داده می شود؛ مبتنی بر روش سازی است، یعنی فقط برای حل تستی خاص مؤثر است، به عبارتی همه ساله وقتی کنکور سراسری برگزار می شود، مدّرسین این بسته ها به سراغ تستهای درس خود رفته و تلاش می کنند تا یک روش خاص برای حل آن تست ها بیابند. بدیهی است روشی که خلق می کنند تنها در حل آن تستها مؤثر است ولی دیگر نمی توان سؤالات مشابه یا کمی تغییرداده شده را به کمک این فرمولها حل نمود.

وقتی این روشها در سر جلسه کنکور داوطلب را به پاسخ صحیح نمی رسانند، چه اتفاقی رخ می دهد؟

طراحان کنکور سراسری که از راههای مختلف، اشراف کامل بر محتویات تدریس شده در این بسته ها و حتی کتابهای کنکور موجود در بازار دارند، با دیدن این روش های احمقانه، اقدام به طراحی تستهای جدیدی می کنند که مشابه همان تستهای سالهای قبل است اما تغییرات کوچکی در آن ایجاد شده که داوطلب نتواند با روشهای معلمین کنکور یا مدّرسین ساده لوح بسته های آموزشی به آن پاسخ بدهد و اینجاست که داوطلب نگون بخت و از همه جا بی خبر با دیدن چنین تستهایی یا به یکباره خود را می بازد و یا بدون اطلاع از اینکه این تستهای جدید همان سؤالات سابق نیستند،

آیا این شیوه های ارائه شده علمی هستند یعنی می توان از این شیوه ها به طور جامع استفاده کرد؟

مشکل دیگری که در بسیاری از این دی وی دی ها و حتی کتابهای کنکور بازار وجود دارد، اشتباهات فاحش علمی است که راه را برای طراحان باهوش سازمان سنجش جهت طراحی تستهای جدید شکل گرفته از این اشتباهات هموار می کند. داوطلبی می گفت: « من در کنکور سراسری امسال در درسی مانند زیست شناسی حداقل هفت تست را در اثر اشتباه علمی دی وی دی های زیست شناسی یکی از مؤسسات کنکور به اشتباه پاسخ دادم. زیرا دقیقا گزینه هایی را انتخاب کرده بودم که مدرس بسته زیست شناسی تدریس کرده بود اما از نظر طراح سازمان سنجش من گزینه های غلط را انتخاب کرده بودم. همین داستان در مورد برخی از کتابهای کنکور موجود در بازار نیز وجود دارد به عنوان مثال یکی از مؤلفین کتاب جامع دین و زندگی کنکور، با تغییراتی که در صورت و گزینه های تست های سراسری انجام داده، باعث گردیده تا یا کلاً صورت سؤال تبدیل به یک تست اشتباه شود و یا هر چهارگزینه یک تست، پاسخ صحیح باشد. اما داوطلب در سر جلسه آزمون سراسری و در اثر اشتباه مؤلف این کتاب، شش تست دین و زندگی را به نادرستی پاسخ داده است که قاعدتا یک فاجعه است، زیرا طراح سازمان سنجش بخوبی از اشتباهات آن مؤلف استفاده کرده و با کمی دستکاری، تستهای جدید و هوشمندانه ای مطرح کرده است اما دانش آموز در سر جلسه آزمون و در آن شرایط استرس زا، اصلاً متوجه این تغییرات ظریف نشده است، بنابراین این نشان می دهد که طراحان سازمان سنجش اشراف کاملی بر اشتباهات علمی کتابها و دی وی دی های کنکور دارند.

حفظ کردن این حجم از فرمول دانش آموز را با آن همه استرس دچار مشکل نمی کند؟

مشکل دیگر ترفند روش سازی که مدرسین این دی وی دی ها در تدریس خود بکار گرفته اند، حجم عظیم روشها و فرمولهای ناکارآمد است، زیرا آنها برای هر تست؛ روش و یا فرمول خاصی ارائه می کنند، بنابراین قاعدتاً تعداد این فرمول ها بسیار زیاد خواهد بود و دانش آموز می بایست چندین برابر زمانی را که یک دانش آموز موفق برای درک مطالب و مفاهیم کتب درسی می گذارد، صرف حفظ کردن آنهمه فرمول کند. حال شما تصور کنید آیا این داوطلب در سر جلسه کنکور سراسری قادرخواهد بود، این همه فرمول متنوع را بخاطر آورده و یا با فرمولهای دیگر اشتباه نگیرد و آیا اصلاً این روشها به او در جهت حل تستها کمک خواهند کرد؟نکنه دیگر اینکه که طراحان سازمان سنجش در بسیاری از مواقع با هوشمندی کامل، حتی آن گزینه ای را که دانش آموز با روش غلط می توانست به آن برسد را نیز در میان گزینه ها نمی گذارند تا با شدت بیشتری بتوانند به استرس او بیفزایند زیرا اولاً قرار نیست که همه داوطلبین کنکور موفق به کسب رتبه های زیر هزار بشوند و ثانیاً همه تلاش سازمان سنجش این است که فقط داوطلبینی که بصورت علمی و هوشمندانه کتب درسی خود را مطالعه کرده و مفاهیم آنرا درک کرده اند بهترین رتبه ها را کسب نمایند.

با اینکه هرساله در کشور ما کنکور برگزار می شود. فرمول های ارائه شده توسط مشاورین و معلمین کنکور تمامی ندارد. چرا این فرمول ها یک جایی متوقف نمی شود؟

همیشه مدرسین بسته های آموزشی و یا بسیاری از معلمین کنکور حداقل یک قدم از طراحان سازمان سنجش عقب تر حرکت می کنند و منتظر می مانند تا ابتدا طراح سؤال بدهد و بعد اینها با مشاهده آن تست، اقدام به روش سازی کنند. این عزیزان اگر به توانایی و مهارت خود در تدریس ایمان دارند، روشهایی ارائه کنند که دانش آموز قادر باشد تا تستهای سراسری سال بعد را نیز براحتی حل کند. به عنوان مثال در درس فیزیک، وقتی می توان صرفاً با تکیه بر فرمولهای کتاب درسی، فلان مبحث فیزیک را با کمترین تعداد تست آموخته و به هر نوع تست سراسری در کمترین زمان پاسخ داد پس چه لزومی دارد که دانش آموز را به سوی فرمولهای فراوان و بی خاصیت تستی سوق دهیممتأسفانه این مدرسین با درک ناقص و اشتباهشان از فرآیند طراحی سؤال در کنکور سراسری ، به شعور طراحان سازمان سنجش توهین کرده اند.

نحوه طراحی سوالات کنکور97+جزئیات
بیشتر بخوانید

مشاورینی که این روزها آنها را بیشتر در نقش بازاریاب می بینیم خودشان از نظر علمی در چه سطحی قرار دارند؟ شما با آنها آشنایی دارید؟

حقیقتاً جای تأسف دارد که سازندگان این مجموعه ها از چند فرد بی تجربه به عنوان مشاور تحصیلی برای تبلیغ بسته های خود استفاده می کنند که همه تلاششان این است که به فروش هرچه بیشتر دی وی دی های آنها کمک کنند. بررسی سوابق تحصیلی و کاری این افراد نشان می دهد که اینها یا خودشان رتبه های درخشانی در کنکور سراسری کسب نکرده اند و اغلب در رشته ها و دانشگاههای سطح پایین کشور تحصیل کرده اند و یا حتی یک رتبه زیر هزار واقعی در کنکور سراسری نداشته اند. لذا چگونه می توان توقع داشت یک فرد ناموفق به داوطلبین کنکوری که به دنبال کسب رتبه های برتر هستند، مسیر صحیح و علمی موفقیت را نشان دهد. چند وقت پیش یکی از همین مشاورین تازه کار که در اثر استرس به شدت دستانش هم می لرزید، در تشریح بسته های آموزشی شان می گفت: « حتی یک تست تکراری در کنکور سراسری وجود ندارد و صرفا با مطالعه کتاب درسی نمی توان در کنکور موفق شد، زیرا تستهای کنکور از منابع خارج از کتابهای درسی طرح می شود، بنابراین به همه توصیه می کنم از بسته های آموزشی کنکور ما استفاده کنند

صحبتهای غیرعلمی و ناشیانه این فرد نشان می دهد که او حتی به خود زحمت نداده تا تستهای کنکور سراسری امسال را با مطالب کتابهای درسی و سؤالات آزمونهای سراسری گذشته تطبیق دهد وگرنه براحتی می توانست متوجه شود که حداقل در دروس عمومی و اختصاصی رشته های تجربی و ریاضی ، درصدبسیار بالایی از تستهای کنکور یا تکراری بودند و یا ایده شکل گیری آن تست تکراری بود و جالب است که بگویم حتی طراحان در طراحی تستهای جدید نیز از ایده هایی استفاده کرده بودند که یا در مثالهای کتابهای درسی بکار رفته بود و یا در کنکورهای سراسری سالهای قبل به دفعات از آن تست طرح شده بود.

به نظرم این دسته از مشاورین تحصیلی که من اسمشان را مشاورین فروش دی وی دی ها می نامم، درک درستی از کنکور سراسری ندارند وگرنه اگر کسی روش یافتن ایده ها و سیر تکاملی طرح سؤال توسط طراحان کنکور سراسری را بداند، متوجه خواهد شد که صرفاً با یافتن آن ایده ها که همگی در کتب درسی موجود است، نه تنها نیازی به حل تستهای فراوان نخواهد داشت ، بلکه با مطالعه هوشمندانه کتابهای درسی و حل نمونه تستهایی از کنکورهای سراسری براحتی قادر خواهد بود به هر نوع سؤال تکراری و غیرتکراری کنکور سراسری پاسخ دهد.

واقعا برای قبولی در کنکور سراسری نیاز به خریداری این بسته ها و حجم زیادی از کتب کمک آموزشی است؟

گاهی شما در برنامه های این افراد با حضور دانش آموزانی مواجه می شوید که می گویند ما از همین بسته ها استفاده کرده و رتبه خوبی کسب کرده ایم اما به نظر من این ارزیابی درست و منطقی ای نیست. اگر سازندگان این مجموعه ها به کار خود ایمان دارند و معتقدند روشهایشان کاملاً علمی و مبتنی بر مفاهیم کتب درسی است یک فراخوان بدهند تا چند رتبه برتر کنکور بیطرف هم در برنامه های تلویزیونی شان حاضر شوند تا بتوانند با طرح سؤالات خود روشهای مدّرس هر درس را بدرستی محک بزنند. بنده حاضرم رتبه های تک رقمی کنکور ۹۵ خود را به برنامه های آنها بفرستم تا در فضایی بیطرفانه به بررسی عملکرد این مدرسین بپردازند و اگر این آقایان نشان دادند که من و طراحان محترم سازمان سنجش اشتباه فکر می کنیم، قطعاً برای همیشه از مشاوره تحصیلی کنارخواهم کشید و از آنها نیز عذرخواهی خواهم کرد.

تبلیغات بی وقفه کنکور از شبکه های مختلف تلویزیونی

آیا تاکنون با خود فکر کرده اید که چرا برخی از مؤسسات کنکور بی وقفه و در طی روزها و ماههای متوالی از شبکه های مختلف تلویزیونی نظیر کارنامه ۲۰ تبلیغ می کنند؟ آیا به نظر شما بهترین ها نیازی به تبلیغ دارند؟ آیا آنها حاضر می شوند روشهایشان را از طریق این رسانه و آنهم با انتشار بسته های آموزشی بطور فراگیر در اختیار همگان قرار دهند؟ حال آنکه سازمان سنجش و طراحان آن به دقت این برنامه ها را زیر نظر داشته و بر اساس آن اقدام به طراحی سؤالاتی می کنند که دانش آموزان استفاده کننده از این بسته های آموزشی را در سر جلسه کنکور غافلگیر نماید.

یک اصل مشخص در دنیای بازاریابی وجود دارد و آن اینکه یک مؤسسه یا مشاور کنکور خوب اصولاً نیازی به تبلیغ ندارد. یکی از رتبه های دو رقمی کنکور ۹۵ گفت: رتبه های برتری که در برنامه های تبلیغاتی مؤسسات کنکور در تلویزیون شرکت می کنند، صرفاً به دلیل وسوسه های مالی اینکار را انجام می دهند. خود من چندین بار در برنامه های یکی از این مؤسسات شرکت کردم. در حالیکه این مؤسسه هیچ نقشی در کسب رتبه من در آزمون سراسری نداشته است. مدیر این مؤسسه به من می گفت: اگر جلوی دوربین بتوانی دانش آموزان را بیشتر تحت تأثیر قرار دهی، مبلغ بیشتری به تو پرداخت می کنیم. این رتبه برتر می گوید: من با مشاورینی هم که این مؤسسه در برنامه هایش استفاده می کرد چندین بار صحبت کرده ام و اصلاً آنها را در حد و اندازه های مشاورین رتبه های برتر کنکور ندیدم. به نظرم وظیفه آنها بیشتر تشویق کنکوری ها برای خرید بسته های آموزشی مؤسسه شان بود وگرنه در مشاوره کنکور حرفی برای گفتن نداشتند.

مصاحبه‌های ساختگی یا خریداری شده با نفرات برتر

اگر کمی در فضای مجازی جستجو کنید با سایتهای مؤسسات کنکوری مواجه می شوید که اقدام به درج مصاحبه هایی از رتبه های برتر کنکور کرده اند. یعنی تصور کنید یک مؤسسه کنکور خودش خبرنگار دارد که مثلاً با یک رتبه برتر کنکور مصاحبه ای ترتیب داده است و آن رتبه برتر هم مدام در این گفتگو از کتابها، محصولات و آزمون های آزمایشی آن مؤسسه تعریف و تمجید می کند. اینجاست که باید گفت: یک جای کار به شدت می لنگد. مخصوصاً زمانی که تعداد این مصاحبه ها بیشتر و بیشتر می شود و شما با کمی دقت متوجه می شوید که مصاحبه های متعددی از همین رتبه برتر با سایتهای مختلف وجود دارد و هر یک به نوعی با سؤالاتی مشخص سعی دارند تا به خواننده القا کنند که این رتبه برتر حاصل برنامه ها و تلاش های آنها بوده است.

یکی از رتبه های تک رقمی کشوری رشته ریاضی در کنکور ۹۳ می گوید: بسیاری از سایتها بدون اطلاع رتبه های برتر اقدام به نشر مصاحبه های ساختگی می کنند. اما برخی از سایتها نیز هستند که در ازای پرداخت مبالغی درخواست مصاحبه های متنی، صوتی یا ویدئویی می کنند. آنها متنی حاوی چند سؤال و جواب از پیش تعریف شده به ما می دهند و می گویند مطابق همین متن به سؤالات پاسخ بدهید.

تعریف و تمجیدهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی

ظاهراً با شکل گیری شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام، کلاهبرداران کنکوری نیز روش فریب کنکوری ها را بخوبی آموخته اند. مدیر سابق یکی از کانال های تلگرامی کنکور می گوید: چند خط مختلف در اختیار من بود که با همه آنها در تلگرام عضو بودم و هر زمان که نیاز می شد از من می خواستند تا با تلگرام یکی از خطها، متنی حاوی تعریف و ستایش از اساتید مؤسسه کنکوری خود و دی وی دی های آنها بنویسم سپس از آن تصویری تهیه کرده و در کانال مؤسسه بگذارم. اینکار کمک زیادی به فروش محصولاتشان می کرد. او می افزاید گاهی نیز فضاسازی های تبلیغاتی می کردم به اینصورت که مدیر مؤسسه از من می خواست تا به منظور جلب توجه بیشتر یک جوسازی ساختگی راه بیاندازم، به عنوان مثال بنویسم: ای مردم به داد ما برسید دی وی دی های ما را بردند و کپی کردند در حالیکه در واقعیت کسی اینکار را نکرده بود چون انصافاً این دی وی دی ها به درد کسی نمی خورد که بخواهد کپی کند. در طی سه سالی که من در آن مؤسسه بودم حتی یک مورد رتبه زیر هزار هم نداشتیم که به ما زنگ بزند و بگوید من بواسطه محصولات شما چنین رتبه ای را کسب کرده ام.

روش فریبنده رمزگردانی

پسر جوانی که در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می کند می گوید: من نیز سال سوم دبیرستان که بودم به هوای بهره گیری از روش رمزگردانی که توسط فردی در تلویزیون تبلیغ می شد به سراغ مؤسسه کنکورش رفتم اما به نظرم این روش بیش از حد بزرگنمایی شده بود زیرا با حفظ چند آیه یا فرمول به روش رمزگردانی که نمی توان در کنکور رتبه ۲۰ هزار آورد حال چه برسد به کسب رتبه های زیر ۱۰۰.

پرفزروش ترین دی وی دی کنکور98 پرفروش ترین موسسه دی وی دی کنکور پرفروش ترین دی وی دی آموزشی کنکور پربازدیدترین دی وی دی کنکور مناسب ترین دی وی دی کنکور98 مناسب ترین دی وی دی کنکور مفید ترین دی وی دی کنکور معرفی بهترین دی وی دی کنکور98 معایب دی وی دی های کنکور چیست؟ معایب دی وی دی های کنکور مضرات دی وی دی کنکور مزایای دی وی دی های کنکور فواید دی وی دی کنکور روش فریبنده رمزگردانی دی وی دی کنکوری رایگان دی وی دی کنکوری دی وی دی کنکورد پلاس دی وی دی کنکورد دی وی دی کنکور دیوار دی وی دی کنکور حرف اخر دی وی دی کنکور تجربی دی وی دی کنکور دی وی دی های آموزشی کنکور باعث موفقیت یک دانش آموز می شود؟ دی وی دی آموزشی بگیریم یا نه ؟ خلاصه ترین دی وی دی کنکور98 خرید بهترین دی وی دی کنکور توصیه هایی برای خرید دی وی دی کنکور تعدد موسسات منتشر کننده دی وی دی تحلیلی بر دی وی دی های کنکوری تحلیل و بررسی دی وی دی های کنکور تحلیل دی وی دی کنکور بهترین کیفیت دی وی دی های کنکور بهترین موسسه آموزشی کنکور بهترین موسسه آموزشی دی وی دی کنکور بهترین دی وی دی کنکور فیزیک بهترین دی وی دی کنکور عربی بهترین دی وی دی کنکور شیمی بهترین دی وی دی کنکور زیست بهترین دی وی دی کنکور ریاضی تجربی بهترین دی وی دی کنکور ریاضی بهترین دی وی دی کنکور دینی بهترین دی وی دی کنکور تجربی بهترین دی وی دی کنکور 97 بهترین دی وی دی کنکور بهترین دی وی دی های کنکور کدامند؟ بهترین دی وی دی های کنکور بهترین دی وی دی آموزش فیزیک کنکور بهترین دی وی دی آموزش عربی کنکور بهترین دی وی دی آموزش شیمی کنکور بهترین دی وی دی آموزش زیست کنکور بهترین دی وی دی آموزش زیست بهترین دی وی دی آموزش زبان انگلیسی کنکور کنکور بهترین استاد دی وی دی کنکور بهترین اساتید دی وی دی کنکور بررسی حرفه ای بهترین دی وی دی آموزشی کنکور برای کنکور98 دی وی دی بخریم یا نه؟ برای کنکور کدام دی وی دی را بخرم؟ برای چه درس های فیلم آموزشی بخرم؟ برای چه درس های دی وی دی آموزشی بخرم؟ برای خرید دی وی دی کنکور به چه نکاتی توجه کنیم؟ انتخاب بهترین دی وی دی های کنکور 99 انتخاب بهترین دی وی دی های کنکور 98 انتخاب بهترین دی وی دی های کنکور 1400 استفاده از دی وی دی های کنکوری و تاثیرات مثبت آن ارزان ترین دی وی دی کنکور98 آیا دی وی دی کنکور بخریم یا نه؟

برای خرید دی وی دی کنکور به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • اولویت اول برای یادگیری یک مبحث کتاب،پس از آن کلاس و پس از آن دی وی دی است، وقتی که شما درس را از کتاب یاد میگیرید یا میتوانید کلاس خوب بروید واقعا نیازی به خرید دی وی دی نیست!

 

  •  همه نکات لازم برای کسب درصد 100 در کتابهای درسی و کمک درسی وجود دارند و چیزی برای مدرسان جهت تدریس در دی وی دی ها باقی نمانده است! تکنیکی وجود ندارد شما باید با تلاش مباحث کتاب های کمک آموزشی را یاد گرفته و سرعت خود را بالاتر برده تا ماهر شوید

 

  • بهترین راه برای پرسش و پاسخ سوال کردن از کنکوری های سال های پیش هست که از دی وی دی های موسسات استفاده کرده اند سعی کنید از آن ها سوال کنید و ببینید کدام دی وی دی بهتر است و به تبلیغات موسسه ها اعتماد نکنید

 

  • لطفا برای همه درس ها دی وی دی نخرید سعی کنید 2 الی 3 درس را تهیه کنید تا وقت بشود چیز هایی را که مطالعه میکنید بخوانید

 

  • هیچ ماست فروشی نمیگوید ماست من ترش است! سعی کنید با چشم باز انتخاب کنید

 

  • هیچوقت پکیج یک موسسه را نخرید! همه محصولات یک موسسه کیفیت هم تراز ندارند مثلا چون ریاضی فیزیک یک موسسه خیلی خوب است دلیل بر این نیست که عربیش هم خوب باشد! سعی کنید دی وی دی های خوب را از موسسات مختلف گلچین کنید

 

  • با قیمت نجومی دی وی دی نخرید!

 

  • هنگام خرید دی وی دی با مشاور خود مشورت کنید یا از موسسه مربوطه خدمات پس از فروش یا برنامه ریزی بخواهید

 

 

و اما کلام پایانی :

لزوما دی وی دی آموزشی یا در اینجا کنکوری بد نیست و در جای خود می تواند مورد استفاده قرار بگیرد اما متاسفانه تا کنون هیچ موسسه ای به طور جدی و علمی و کارشناسی شده و با کیفیت بالا دی وی دی کنکور منتشر نکرده است. از شواهد این امر همین کافی که  هیچ کدام از رتبه های برتر کنکور از دی وی دی استفاده نکرده اند!

 

منابع:

خبرگزاری مهر

www.Nomre.Blog.Ir

آکادمی تیس-محمد نجفی

تهیه و تنظیم:

سایت دانشجوفا

ممکن است شما دوست داشته باشید

بگـــو نظرت چیه؟

نظرات و پیشنهادات شما موجب حمایت و دلگرمی ماست

نظرات شما پس از ارسال،حداکثر ظرف چند ساعت توسط مدیریت تائید خواهند شد

چهارده + پنج =