بهترین ورزش برای کنکوری ها و فواید آن در سال کنکور

بهترین ورزش برای کنکوری ها و فواید آن در سال کنکور

بهترین ورزش برای کنکوری ها و فواید آندانشجوفاورزش کنم؟ من؟ فکر کنم درست متوجه نشدید، ما امسال کنکور داریم! پس وقت اضافه‌ای برای ورزش و نرمش و این چیز‌ها نداریم. در ضمن اگر هم وقت اضافه بیاوریم، خب درس می‌خوانیم نه این که ورزش کنیم!

دوست کنکوری من! ورزش مناسب و مداوم می‌تواند بهترین راه برای رفع خستگی، حفظ آرامش، افزایش تمرکز و کاهش استرس باشد که متأسفانه بیش‌تر دانش‌آموزان این نکات را نمی‌دانند و به آن‌ها توجه نمی‌کنند.

همه‌ی ما می‌دانیم که مطالعه با بازدهی کم علاوه بر اتلاف انرژی و وقت، از پیشرفت ما نیز جلوگیری می‌کند. افزایش بازدهی مطالعه راه‌های متفاوتی دارد که یکی از مؤثرترین آن‌ها ورزش کردن است، پس آن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگذارید تا از فواید آن بهره ببرید.

دو نوع ورزش را بهتر است در برنامه‌ی خود جای دهید. اوّلی ورزش‌هایی که 2 یا 3 ساعت وقت می‌گیرند مثل شنا، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و از این قبیل که انرژی شما را تخلیه می‌کنند و بهتر است که در برنامه‌ی شب قبل از آزمون شما نباشند. دومی نرمش‌های کوتاه است که در هر روز فقط 10 دقیقه از زمان شما را می‌گیرند و بهترین زمان اجرای آن‌ها‌، پس از بیدارشدن از خواب و زنگ‌های استراحت شما هستند.

اگر ورزش خاصی را به طور حرفه‌ای انجام می‌دهید، بهتر است امسال در مورد آن تصمیم خود را بگیرید و برای خود مشخص کنید که می‌خواهید بیش‌تر وقت و انرژی خود را به درس و یا به ورزش خود اختصاص دهید. بدترین اتفاق آن است که بخواهید هر دو را با بهترین کیفیت انجام دهید. دوستان من، شما انرژی و زمان محدودی در اختیار دارید، پس از خودتان انتظار‌های غیرمنطقی نداشته باشید.

هنگام استراحت بین مطالعه دروس کنکور چگونه ورزش کنم؟

در زنگ‌های تفریح خود، نرمش کنید. عضلات خود را بکشید، سر و گردنتان را حرکت دهید و اجازه ندهید که ماهیچه‌های شما به مدت طولانی ثابت بمانند. کشش عضلات باعث بازگشت اکسیژن به ماهیچه‌ها و خروج مواد استفاده شده از آن‌ها می‌شود. علاوه بر این نرمش‌ها، بهتر است بین زنگ‌های تفریح خود مدیتیشن نیز، انجام دهید. یکی از ساده‌ترین راه‌های آن که باعث افزایش تمرکز و توجه شما می‌شود، این است که 3 دقیقه چشمان خود را ببندید و فقط به نفس کشیدن خود فکر کنید. البته تنفس را به طور ارادی و عمیق انجام دهید.

نرمش ها و ورزش های پیشنهادی برای داوطلبان کنکور

بچه ها کنکوری چون شاید خیلی از شما نتونید روزانه پیاده روی و یا سایر ورزش های بیرون رو انجام بدین،ما اینجا یکی سری حرکات و نرمش های کششی روزانه بسیار مفیدی رو برای سرحال شدن در سال کنکور بهتون پیشنهاد می کنیم که می توانید روزانه 15- 30 دقیقه بهش اختصاص بدین و بهتره اول صبح انجام بدین تا سرحال تر بشین اگه خواستین می توانید بین دروس نیز برای استراحت از این حرکت کششی استفاده کنید که میتونه بسیار براتون مفید باشه.

بیشتر بخوانید  نظر سنجی کنکور97 / کنکور97سخت بود یا آسان؟

 

– سری اول ورزش ها و نرمش های کششی سال کنکور

 

بهترین ورزش برای کنکوری ها و فواید آن

 

– سری دوم ورزش ها و نرمش های کششی سال کنکور

 

نکات مهم ورزش برای کنکوری ها

  • توصیه کارشناسان این است که داوطلبان کنکور زمان تمرین را در برنامه‌ روزمره خود بگنجانند، در غیر این صورت، همواره یک بهانه به وجود می‌آید که ورزش نکنند. ورزش هم مانند مطالعه باید در برنامه‌ریزی روزانه داوطلبان کنکور از جایگاه مهمی برخوردار باشد.
  • نفس عمیق بکشید زیرا این امر باعث تشدید کشش در هنگام بازدم می‌شود. در هر بار کشش سعی کنید، کشش بیشتر شود.
  • در کنار این کشش‌ها، یک برنامه‌ 30 دقیقه‌ای از ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دوچرخه، شنا و… قرار دهید.
  • تمام تمرینات را آرام و منظم انجام دهید. به طور منظم، تنفس کنید.
  • سعی کنید ورزش های سنگین رو انجام ندین که خستگی بیشتری رو به همراه میاره و احتمال مصدوم شدنتون هم زیاده

 

 

منابع : دانشجوفا،فارس،کتاب همراه من نشر مهر و ماه

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظــــر شما چیه ؟

نظرتون در رابطه با مطلب بالا چیه؟

نظرات شما پس از ارسال،حداکثر ظرف چند ساعت توسط مدیریت تائید خواهند شد

ایمیل شما در سایت منتشر نمی شود و تنها برای پاسخ احتمالی در نظر گرفته می شود.

عضویت در کانال تلگرام کنکور 98عضو میشم !
+ +