راه های مدیریت استرس و اضطراب کنکور

راه های مدیریت استرس و اضطراب کنکور

داوطلبان روزهای هفتم و هشتم تیرماه با تکیه بر آموخته های خود در آزمون رقابتی کنکور شرکت می کنند، آزمونی که به گفته رضا رستمی، استرس و اضطراب نامتعارف از عوامل موفق نشدن دانش آموزان در آن است. 

کاهش استرس کنکوری ها کاهش استرس کنکور کاهش استرس قبل کنکور کاهش استرس جلسه کنکور چگونه با استرس کنکور مقابله کنیم چگونه استرس کنکور را کنترل کنیم چگونه استرس کنکور را کم کنیم چگونه استرس کنکور را کاهش دهیم چگونه استرس کنکور را از بین ببریم مهار استرس کنکور من استرس کنکور دارم مقاله استرس کنکور ضد استرس کنکور روش درمان اضطراب کنکور روش برطرف کردن اضطراب کنکور رفع استرس کنکوری ها راه های کنترل استری راه های مقابله با استرس کنکور درمان استرس کنکوری ها درمان استرس قبل کنکور بهترین راه کاهش اضطراب کنکور بهترین راه کاهش استرس کنکور بهترین راه های کاهش استرس و اضطراب کنکور برای کاهش استرس کنکور چه بخوریم برای کاهش استرس کنکور چه باید کرد برای رفع استرس کنکور چه کنیم برای استرس کنکور چه کنیم برای استرس کنکور چه باید کرد با استرس کنکور چه کنیم اضطراب کنکور استرس کنکور را چگونه از بین ببریم؟ استرس کنکور دارم استرس کنکور استرس نزدیک کنکور استرس قبولی کنکور استرس قبل کنکور استرس قبل از کنکور استرس شب قبل کنکور استرس سر جلسه کنکور
این روانپزشک روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اگر میزان استرس و اضطراب پیش از کنکور در حد متعارف و معمول باشد، انتظار می رود سبب ایجاد انگیزه و تمرکز بیشتر شود اما اگر از حد متعارف بگذرد، نه تنها به انگیزه و تمرکز کمک نمی کند، بلکه به بروز مشکلاتی در دانش آموزان هم منجر خواهد شد.رستمی، بی خوابی و از دست دادن قدرت توجه و تمرکز را از تبعات استرس نامتعارف ذکر کرد و گفت: این موضوع در نهایت ناموفق شدن فرد را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: استرس کنکور با هیچ استرس و فشاری که تا پیش از این دانش آموزان تجربه کرده اند، همخوانی و مشابهت ندارد و اگر شرایط محیطی، خانوادگی و مهارت های فرد به اندازه کافی نباشد، فرد نمی تواند بر اضطراب کنکور فائق آید.

استاد دانشگاه تهران، فراگیری آموزش های مهارتی را برای مقابله با این شرایط بسیار مهم دانست و گفت: نقش والدین به عنوان عوامل حمایتی صحیح، می تواند کمک کند تا استرس ها بهتر مدیریت شود.

رستمی همچنین عوامل اجتماعی، خانوادگی و زیستی و ژنتیکی، روان شناختی و مهارتی را در بروز استرس در دانش آموزان دخیل دانست و گفت: نمی توانیم ژن فرد را تغییر دهیم ولی با تغییر عوامل قابل مداخله، می توان شرایط را برای دانش آموزان بهتر کرد.

وی اظهار داشت: قطعا محیط امن خانواده می تواند موفقیت فرد را در کنترل استرس و اضطراب افزایش داده و شرایط بهتری برای وی فراهم کند.
رستمی به خانواده ها توصیه کرد در این فرصت کوتاه باقیمانده، شرایط را برای کاهش استرس، تنش و فشار نامتعارف بر دانش آموزان، فراهم آورند و رفت و آمدها و مهمانی ها را در این ایام به حداقل ممکن برسانند تا خانه، محیط امنی برای دانش آموزان باشد.

استرس کنکور دارم چیکار کنم؟
بیشتر بخوانید

این روانپزشک، منظم بودن ساعت خواب و تغذیه دانش آموزان را عامل مهمی در کاهش استرس و همچنین بالا بردن قدرت یادگیری آنها دانست.
وی اظهار داشت: برخی افراد با مصرف کافئین می خواهند شب ها بیشتر بیدار بمانند و زمان بیشتری برای مطالعه داشته باشند، در حالی که کافئین استرس زا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

بگـــو نظرت چیه؟

نظرات و پیشنهادات شما موجب حمایت و دلگرمی ماست

نظرات شما پس از ارسال،حداکثر ظرف چند ساعت توسط مدیریت تائید خواهند شد

پنج × دو =