روش مطالعه عربی کنکور۹۸

روش مطالعه عربی کنکور۹۸

کنکور98 کنکور نحوه مطالعه عربی کنکور نحوه مطالعه عربی نظام قدیم نحوه مطالعه عربی نظام جدید نحوه مطالعه عربی برای کنکور مطالعه کنکور98 مطالعه مطالب و نکات کنکور98 عربی کنکور98 روش مطالعه و خواندن عربی کنکور98 روش مطالعه عربی کنکوری روش مطالعه عربی کنکور تجربی روش مطالعه عربی کنکور روش مطالعه عربی رتبه های تک رقمی کنکور97 روش مطالعه عربی رتبه های تک رقمی کنکور95 روش مطالعه عربی رتبه های تک رقمی کنکور روش مطالعه عربی رتبه های برتر کنکور روش مطالعه عربی برای داوطلبان کنکور98 روش مطالعه عربی برای داوطلبان کنکور نظام جدید و نظام قدیم کنکور۹۸ روش مطالعه رتبه 1 کنکور روش مطالعه دروس کنکور98 روش مطالعه دروس کنکور نظام قدیم98 روش مطالعه دروس کنکور نظام جدید98 روش مطالعه درس عربی کنکور روش مطالعه روش خواندن عربی کنکوری روش خواندن عربی کنکور98 روش خواندن عربی کنکور تجربی روش خواندن عربی کنکور روش خواندن عربي كنكور بهترین روش مطالعه دروس کنکور98 بهترین روش خواندن عربی کنکور98 آموزش مطالعه عربی کنکور98

 

روش مطالعه عربی برای داوطلبان کنکور نظام جدید و نظام قدیم کنکور۹۸:

دومین درس دفترچه‌ی عمومی کنکور، عربی است. بعضی از بچه‌ها با این درس مشکل دارند ! اما عربی واقعاً درس چندان سختی نیست؛ البته در صورتی که طبق اصول خوانده شود. عربی درس نسبتاً مهمی است و با وجود این‌که ضریب 2 دارد، چون خیلی‌ها پایین می‌زنند، درصد بالا زدن در عربی منجر به بالا رفتن شدیدِ تراز و بهتر شدن رتبه می‌شود.

گام اول : تستهای ترجمه غالباً بین 20 تا 25 درصد از تست های کنکور را شامل می شود و اکثراً ارتباط مستقیم با فعل دارد . البته توجه به موارد دیگری نیز در ترجمه مؤثر می باشد . توجه به روش « جمضف » که ترکیب سرواژه های جمع/ مفرد ، معرفه / نکره بودن ، ضمایر و انواع فعل می باشد ، نیز بسیار کاربردی در حل این تست ها است .

گام دوم : تست مفهوم که در سالهای اخیر به صورت متن یا شعر و… سوال آمده و برای پاسخ گویی بایستی بر متون ادبی و مفاهیم دین و رندگی متمرکز باشید تا 4 درصد پاسخ این سوال را از آن خود کنید .

گام سوم : سوالات تعریب مانند ترجمه بوده و بایستی برای پاسخ گویی آن ها بر ترجمه و قواعد عربی نیز مسلط باشید .

گام چهارم : در قسمت درک مطلب می توانید با تمرکز بر ترجمه خوب و انجام مدیریت زمان بسیار آسان به این سوالات پاسخ دهید . از طرفی در این بخش سوالات تشکیل و تحلیل صرفی هم وجود دارد . سوالات تشکیل سوالاتی وقت گیر و با درصد خطای بالا می باشند و بایستی با تمرکز بر قواعد و حذف گزینه به این سوالات پاسخ دهید .

نکته ای که باید بهش توجه کنیم اینه که آموختن عربی هم دقیقا مثل ریاضی یه پروسه ی بلند مدت میخواد و مثل دروس حفظی نیست که با چند ساعت وقت گذاشتن بشه از پسش براومد.

 

بهترین روش مطالعه عربی کنکور98

برای اینکه بتونیم عربی رو خوب یادش بگیریم لازمه چند تا اصل رو مد نظر داشته باشیم:

۱》توجه اصطلاحا ۶دنگ(!) به تدریس دبیر سر کلاس درس و حضور صد درصدی در جلسات درس.

۲》مطالعه ی قسمت تدریس شده همون روز درمنزل حدود ۱۵ دقیقه(برای تثبیت).

۳》مشخص کردن تست هایی که قراره به صورت آموزشی و برای یادگیری بزنیم.

۴》زدن تست ها به صورت زمان دار و غیر آموزشی.

 

درخصوص مورد اول:

از صحبت های دبیرمون سرکلاس درس نکته برداری کنیم تا بعد ها به عنوان نکته و درسنامه بخونیم.

مورد دوم:

اگر مطلبی که آموزش می بینیم تثبیت نشه ، بین صدها اطلاعات دیگه که تو بخش پردازش ذهن هست گم میشه پس باید تثبیتش کنیم تا از قسمت کوتاه مدت به قسمت بلند مدت

حافظه هدایت بشه.

مورد سوم:

تست آموزشی یعنی به فرض ۱۰ تست انتخاب کنیم و به کمک پاسخنامه بهش جواب بدیم. یعنی ابتدا پاسخ رو حدس می زنیم بعد به پاسخنامه نگاه می کنیم تا بفهمیم مولف کتاب چه

روشی رو برای پاسخ دهی به ما پیشنهاد کرده ‌تا در تست های بعدی از اون راه و روش کمک بگیریم.

مورد چهارم :

چند تست رو انتخاب می کنیم و زمان می گیریم که بسته به سطح هر کسی متفاوته یک نفر در۱۵ ثانیه یک تست میزنه و یک نفر در ۱ دقیقه.

فراموش نکنیم نکاتی که از تست ها و پاسخنامه ها کشف و استخراج میشن رو درکنار همون تست یادداشت کنیم.

آموختن عربی نیازمند صبر و حوصله است (حدودا یک یا دوماه یک روز درمیون دوساعت مطالعه،یادمون باشه ترجمه رو هم پا به پای قواعد از طریق مطالعه ی نکات مربوط به قواعد از روی کتاب تست های معتبر تقویت کنیم بعد سراغ آموزش مرحله به مرحله ی درک مطلب میریم )

 

روش مطالعه عربی رتبه های برتر کنکور

احسان بهرامی-رتبه 56 کنکور 93 – منطقه2

درس عربی عمومی را 100 زدم.

درس عربی درسی سرنوشت‌ساز در کنکور سراسری است که با یکسری اقدامات می‌توان به درصد بالای این درس در کنکور امیدوار بود:

1- مطالعه‌ی کلمه به کلمه کتاب درسی و بررسی قسمت‌های مختلف آن از نظر ترجمه و قواعد.

2- استفاده از فنون ترجمه در پاسخ گویی به سوالات ترجمه.

3- استفاده از روش حذف گزینه در رسیدن به جواب قطعی در مبحث ترجمه.

4- حلّ درک مطلب‌های متعدّد (ترجیحاً از کنکورهای سال‌های قبل)

5- حلّ سوالات قواعد با استفاده  توام ازترجمه و قواعد.

6- حلّّ تست‌های استاندارد متعدّد ار مباحث گوناگون.

 

محمدرضا جاذب-رتبه15 منطقه 3 کنکور93-رشته انساني

در ابتدا این درس را کم‌تر از بیست‌ درصد می‌زدم ولی توانستم آن را به هفتاد درصد برسانم .برای ترجمه اول لغات آخر کتاب مربوط به درس را می‌خوانم سپس ترجمه درس بعد از آن قواعد درس را می‌خواندم و قواعد را به طور تشریحی روی برگه‌ای می‌نوشتم و روزی 5 الی 10 تست می‌زدم در طول هفته یعنی هر شب نیم الی یک ساعت به تست زنی در درس عربی می‌پرداختم و هم‌چنین به تجزیه و تحلیل تمرین‌های درس می‌پرداختم و آن‌ها را به طور تشریحی حل می‌کردم.

 

سینا اکبری-رتبه5 منطقه2 کنکور93-رشته ریاضی

با توجه به این‌که در صدهایم پایین بود، نیاز به تغییر روش را احساس می‌کردم.

منبع مطالعاتی‌ام را برای عربی عوض کردم.

برای مدتی حدود 2 ماه، عربی را هر روز می‌خواندم. هر چند بعضی روزها وقت کم‌تری می‌گذاشتم، ولی هر روز می‌خواندم.

تا جایی که می‌توانستم، سعی کردم قسمت‌های زیادی کار کنم.

در کنار قواعد، برای ترجمه و درک مطلب هم وقت می‌گذاشتم و در اواخر بیش‌تر روی درک مطلب تمرکز داشتم.

این‌که می‌توانستم در آزمون‌ها تست‌های درک مطلب را خوب بزنم، انگیزه‌ام را بیش‌تر می‌کرد.

چون در اوئل در عربی وقت کم می‌آوردم، در خانه سعی می‌کردم تست‌ها را در کم‌تر از زمان خودش تمام کنم.

 

محمد امین روان‌بخش، رتبۀ ۲ گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری ۹۵، عربی ۱۰۰ درصد:

متن درس‌های کتاب درسی را با دقت می‌خواندم؛ چون اسکلت‌بندی سؤال‌های آزمون سراسری از کتاب درسی است و لغات آخر کتاب را نیز با دقت می‌خواندم. در کل، چون سال دوم و سوم خوب کار کرده بودم، برای این درس وقت زیادی نمی‌گذاشتم و بیشتر تست می‌زدم.

 

سید شایان پور میر بابایی، رتبۀ ۱ گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری ۹۳، عربی ۷/۹۴ درصد:

به نظر من، عربی یک مجموعه قواعد دارد که خواندنی است و در ابتدا باید به این قواعد مسلط شد و سپس تست کار کرد. این قواعد حتی در مبحث ترجمه هم مهم است. من برای عربی از سال دوم به طور جدی شروع به مطالعه کردم، اما تسلطم را در سال سوم به دست آوردم و سال چهارم بیشتر تست می‌زدم.

 

زهره بابایی، رتبۀ ۱۳ گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری ۹۴، عربی اختصاصی۱۰۰ درصد:

از سال دوم به صورت جدی عربی را برای آزمون سراسری خواندم. ابتدا قواعد را (همراه با پیش‌خوانی) به صورت کامل در کلاس یاد می‌گرفتم و سپس تمرین‌های کتاب را به طور کامل حل و تمام متن دروس و گزاره‌های داخل تمرین‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کردم و این روند را تا پایان سال آزمون سراسری ادامه دادم و بعد از کتاب، برنامه‌ حجیمی برای تست زدن طراحی کردم؛ به طوری که اکثر کتاب‌های تست موجود در بازار را چند بار حل کرده بودم؛ البته کتاب درسی همیشه برای من اولویت داشت و عربی سه سال دبیرستان من آن قدر نوشته شده و سیاه است که قابل خواندن مجدد نیست، و حتی تمام جمله‌های جزوۀ دبیرم را تجزیه و تحلیل کردم و مجبور شدم که دوباره جزوه‌ جدیدی را تهیه کنم.

 

مجتبی جعفری مسلم، رتبه ۱۳۸ گروه آزمایشی علوم انسانیآزمون سراسری ۹۳، عربی عمومی ۸۰ درصد و عربی اختصاصی ۷/۸۱ درصد :

ابتدا قواعددرس را از روی جزوه یا کتاب‌های کمک درسی مطالعه و سپس همان قواعد را در دفترجداگانه خلاصه نویسی و در نهایت تست زنی را شروع می‌کردم.
تست‌ها را در طول هفته تقسیممی‌کردم؛ به طوری که هر روز یک یا نیم ساعت از مطالعه خود را به تست‌زنی عربی اختصاصمی‌دادم، یعنی همۀ تست‌ها را در یک روز تمام نمی‌کردم؛ زیرا این عمل، همباعث خستگی ذهن و زده شدن از درس عربی و هم باعث یادگیری ناقص آن درس می‌شود. اینشیوه که من هر روز در برنامه‌ مطالعاتی‌ام تست زنی عربی داشته باشم، باعث می‌شد که منهر روز قواعد را مرور کنم و با آرامش تمام، ریز به ریز نکات را تحلیل کنم و ۹۹ درصدنکات همان درس را یاد بگیرم و سپس تمام نکات مهمی را که در پاسخنامۀ تشریحی تست‌هاوجود دارد، در دفترچه‌ای جداگانه یادداشت می‌کردم و این دفترچه را همیشه همراه خود داشتم و در اوقاتی که داخل ماشین بودم یا در وقت‌های تلف شده، آن نکات را مرور می‌کردم.

بعد از آنکه همه‌ تست‌ها را زدم و بر قواعد مسلط شدم، این قواعد و نکته‌هایآن را روی قرآن کریم تمرین کردم؛ برای مثال، در مبحث اعلال، فعل‌های معتل را از رویقرآن پیدا نموده و نوع فعل معتل و نوع اعلالی را که در آن صورت گرفته است مشخص کردم. این تمرین و تکرار باعث شد که بیشتر و بیشتر بر مباحث درس عربی مسلط شوم.

 

علی ولایی، رتبۀ ۱ گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری۹۳، عربی عمومی89/4 درصد و عربی اختصاصی ۱۰۰ درصد :

در عربی پایه‌ام ضعیف نبود و به خاطر علاقه‌ام به این درس ، مطالعۀ آن برایم سخت نبود؛ هر چند که در درک مطلب کمی مشکل داشتم؛ چون معتقدم که سؤال‌های این بخش کمی سلیقه‌ای است. در کل، تمام دروس، بخصوص درس‌های تفهیمی مثل عربی یا ریاضی، را روز خوانی می‌کردم؛ یعنی همان روز که معلم درس می‌داد، زمانی را در خانه برای مطالعه آن دروس اختصاص می‌دادم.

 

تارا فرسادفر، رتبۀ ۱ گروه هنر آزمون سراسری ۹۳، عربی ۱۰۰ درصد :

به نظر من، درس عربی با تمرین زیاد جواب می‌دهد. برای فراگیری این درس، ابتدا قواعد را می­خواندم و بعد با تست زدن نکته‌ها را در ذهنم تثبیت می‌کردم؛ حتی ترجمه را هم با تست زدن در ذهنم تثبیت می­کردم؛ البته در درک مطلب تا فروردین مشکل داشتم، اما بعد از تعطیلات نوروزی، وقت زیادی روی درک مطلب گذاشتم و در این بخش هم مسلط شدم.

 

نگین یغمایی، رتبۀ ۲ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری ۹۳، عربی ۸۵ درصد:

بعد از امتحانات نهایی نیز سؤال‌های عربی همه آزمون‌های سراسری سال‌های اخیر را حل کردم و هر روز یک آزمون سراسری عربی می‌دادم و یک درک مطلب کار می‌کردم. در طی سال هم با آزمون‌های آزمایشی که در آنها شرکت می‌کردم، جلو می‌رفتم.

 

امید شمس‌اللهی، رتبۀ ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری ۹۳، عربی عمومی ۱۰۰ درصد و عربی اختصاصی ۷/۸۶ درصد:

سال چهارم هم دبیرمان تمام تست­های آزمون‌های سراسری و آزاد ۱۰ سال اخیر را سر کلاس می‌آوردند و هر جلسه دو مجموعه کامل تست می‌زدیم و ایشان هر تستی را که می‌دیدند مشکل است، توضیح می‌دادند و قواعد عربی مرتبط با آن سؤال را دوره می‌کردند.

 

الهام حبیب‌زاده، رتبۀ ۴ گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری۹۳، عربی عمومی۷/۹۰ درصد و عربی اختصاصی۹۵ درصد:

تابستان منتهی به سال چهارم، عربی را شروع کردم. ابتدا هر مبحث را می‌خواندم و سپس برای آن، تست می‌زدم. از مهرماه به بعد، مطالعه عربی‌ام محدود به گوش دادن در سر کلاس شد و هر دو روز یک بار هم تست می‌زدم. از بهمن ماه، آزمون‌های سراسری عربی چهار گروه آزمایشی دیگر را زدم (فقط تست‌های عربی گروه آزمایشی خودم را در این زمان نزدم)؛ یعنی هر روز در مدت ۳۰ دقیقه، دو مجموعه از تست‌های عربی را تا آزمون سراسری پاسخ می‌دادم و تا اسفند ماه همه تست‌ها را زده بودم.

 

علی عجم، رتبۀ ۲ گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری ۹۲، عربی ۷/۹۴ درصد :

مشخص است که اگر سال دوم و سوم را خیلی خوب خوانده باشی، سال چهارم مشکلی نخواهی داشت. من چون به عربی نسبتاً مسلط بودم، اوایل سال چهارم نگاهی گذرا به نکات قواعد عربی کردم و بعد از آن فقط تست می‌زدم. شاید بتوانم بگویم که از آبان ماه به بعد لای کتاب عربی را باز نکردم، اما زیاد تست می‌زدم.

 

روژان ربانی، رتبۀ ۷ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری ۹۲، عربی ۹۶ درصد:

متن کتاب‌ها را به طور کامل تجزیه و ترکیب می‌کردم. سال چهارم در ابتدا خیلی روی لغت کار نمی‌کردم، اما دو سه ماه آخر، روی لغت وقت گذاشتم. برای تست هم فقط تست‌های آزمون سراسری را کار کردم و سراغ کتاب‌های کمک آموزشی و تست‌های متفرقه نرفتم. به داوطلبان هم پیشنهاد می‌کنم که اگر در قواعد عربی ضعیف هستند، کل گزینه­های سؤال­های آزمون سراسری سال‌های گذشته را تجزیه و ترکیب کنند.

منایع :پیک سنجش -حدیثه فاضلی /گلناز محمدی/عباس زیاری/کانون

تبلیغات

اگر در زمینه تحصیلی و آزمون سراسری ( مشاوره اختصاصی کنکور ۹۸ ، برنامه ریزی تحصیلی ، قبولی تضمینی ، معرفی بهترین منابع ، تکنیک مطالعه و... ) نیاز به مشاوره و یا راهنمایی دارید ،
از خط ثابت با شماره 9099071613 ( از سراسر کشور ) تماس بگیرید.
پاسخگویی کارشناسان مشاور گروپ از 8صبح الی 12 شب

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظــــر شما چیه ؟

نظرات و پیشنهادات شما موجب حمایت و دلگرمی ماست

نظرات شما پس از ارسال،حداکثر ظرف چند ساعت توسط مدیریت تائید خواهند شد

عضویت در کانال تلگرام کنکور 98عضو میشم ! (فیلتر شکن باید روشن باشه)
+ +